کمک های مردم به آمنه

روزنامه ایران- فرناز قلعه‌دار

همزمان با فراخوان گروه جويندگان عاطفه روزنامه براي كمك به درمان دختر جواني كه قرباني اسيدپاشي خواستگار شكست خورده شده است، مردم نيكوكار و مهربان كشور بيش از يكصد ميليون تومان به حساب آمنه بهرامي واريز كردند. «از اين همه مهرباني به راستي هنوز شوكه‌ام. روزي كه در اوج مشكلات مالي و در نيمه راه درمان، روزنامه پيشقدم شد و براي درمانم از مردم سرزمينم كمك خواست، تصور نمي‌كردم دستان پرمهر هموطنانم اين گونه مرا در آغوش گرم حمايتشان پناه دهد. باور كنيد فكر نمي‌كردم طي چند روز با خيل كمك‌هاي مردمي روبه‌رو شوم اما امروز كه به موجودي 105 ميليون توماني حساب بانكي‌ام نگاه مي‌كنم، با خود مي‌گويم ذره ذره اين كمك‌ها با عشق و گذشت مردم كشورم از جاي جاي ايران زمين و حتي خارج از كشور به حسابم واريز شده و من اما هيچ نمي‌توانم بگويم جز آن كه مقابل اين همه جوانمردي و انساندوستي سر تعظيم فرود آورم.» آمنه بهرامي، دختر جواني كه چند سال قبل از سوي خواستگار شكست خورده هدف اسيدپاشي قرار گرفته بود، ديروز در حالي كه بغض معناداري در گلو داشت، با اشاره به كمك 105 ميليون توماني مردم نيكوكار گفت: به خدا قسم در مقابل اين همه گذشت، نيكوكاري، فداكاري و بزرگواري‌هاي مردم و تلاش گروه جويندگان عاطفه روزنامه زبانم قاصر است. از تمام كساني كه براي كمك به درمان و نجاتم از اين وضعيت بغرنج و زجرآور حتي يك هزار توماني به حسابم واريز كردند، بي‌نهايت متشكرم. مي‌دانم در ميان اين بزرگواران افرادي بودند كه از حق خود و خانواده‌شان گذشتند تا به من كمك كنند. همانند يك كارگر شهرداري كه نيمي از حقوق 400 هزار توماني‌اش را به حسابم واريز كرد و…
من در مقابل تمام هموطنان نوعدوست و مهربانم كه در ماه بزرگمرد تاريخ بشريت حضرت علي(ع) به واقع علي‌گونه كمكم كردند، سر تعظيم فرود مي‌آورم. باور كنيد در اين چند روز مهرباني و ايثار واقعي را با تمام وجود حس كردم. زماني كه چك 50 ميليون توماني خانم دكتر نيكوكار به دستم رسيد، نمي‌توانستم به راحتي موضوع را باور كنم. اين كه يك انسان بزرگ فقط به خاطر خدا 50 ميليون تومان كمكم كند. من هرگز در اين 7 سال چنين كمكي از هيچ كس دريافت نكرده بودم. آمنه با چشمان اشكبار ادامه داد: اين گريه از سر شوق است و اشك‌هايم به خاطر مهرباني‌هاي مردمي است كه تنهايم نگذاشتند. پس از انتشار مطلبم در روزنامه خيلي‌ها با من تماس گرفتند در خيلي از جشن‌ها و مراسم گوناگون كه براي تقدير از من برپا كرده بودند، دعوتم كردند كه از همه آنها سپاسگزارم. هفته گذشته 3 شب ميهمان بچه‌هاي بهزيستي و پرورشگاه مجموعه صنعتي كرمان بودم. بچه‌هاي مهربان پرورشگاه و مسئولان مربوطه در حالي كه خودشان نيازمند كمك مردم هستند، در كمال بزرگواري مرا شرمنده كردند كه بسيار برايم باارزش است. معاون فرماندار كرمان و مديركل بهزيستي هم هر كدام 3 سكه طلا به همراه تقديرنامه‌هايي به من هديه كردند كه از همه آنها نيز سپاسگزارم. مردم ميهماندوست و مهربان كرمان هم مرا با هداياي باارزش بدرقه كردند. در اين 3 شب كه ميهمان بچه‌هاي مهربان پرورشگاه صنعتي كرمان بودم، متوجه شدم پسرهاي آنجا عاشق فوتبال هستند، به همين خاطر وقتي چهارشنبه شب گذشته ميهمان مسئولان و بازيكنان باشگاه راه‌آهن تهران بودم، از آنها قول گرفتم پيراهن‌هاي تيم فوتبال باشگاه را امضا كرده و به بچه‌هاي پرورشگاه هديه كنند. همچنين سرپرست تيم تراكتورسازي تبريز نيز قول مشابهي داد كه اميدوارم به آن عمل نمايد. آمنه درباره مراسم باشگاه راه‌آهن شهرري نيز گفت: در اين جشن آقاي انصاري‌فرد- مديرعامل باشگاه- و آقاي علي دايي سرمربي تيم قول دادند بخشي از هزينه‌هاي درماني‌ام را تقبل كنند و دو سفر حج نيز به من هديه كردند كه من هم آن را به پدر و مادرم هديه كردم تا به اين سفر معنوي بروند. شايد گوشه‌اي از خستگي‌هاي چند ساله و زجر جگرسوزشان تسكين يابد. همچنين يك تابلوي نفيس قرآني و يك قرآن ديجيتال هم از آنها هديه گرفتم كه سپاس خود را اعلام مي‌كنم. وي در ادامه درباره روند درمان چشم‌ها و صورتش گفت: چند روز قبل از دفتر رياست جمهوري با من تماس گرفته و گفتند براي ويزيت چشمانم به بيمارستان فارابي مراجعه كنم. دكتر جباروند- رئيس بيمارستان- و چند پزشك متخصص ديگر پس از معاينه دقيق چشمانم، اعلام كردند در مورد چشم راستم اميدواري‌هاي خوبي وجود دارد و ممكن است با قرار دادن يك مدار الكترونيكي داخل شبكيه و قرار دادن قرنيه مصنوعي، بينايي‌ام تا حدود 5 متر بازگردد اما نكته مهم اين است كه من به تازگي با چشم چپم كه 7 سال پيش قرار بود تخليه شود، نور را مي‌بينم و اين به راستي برايم يك معجزه است. البته پزشكان بيمارستان فارابي هم ابتدا باورشان نمي‌شد اما وقتي معاينه‌ام كردند، برايشان اثبات شد كه من نور را مي‌بينم و اين خيلي اميدواركننده است. آمنه در ادامه از سفرش به اسپانيا هم خبر داد و گفت: اول مهر براي پيگيري امور درمان جراحي پلاستيك و صورت بايد به اسپانيا برگردم ضمن اين كه تصور مي‌كنم بتوانم در اسپانيا يا امريكا تحت عمل جراحي قرار گيرم و بخش محدودي از بينايي‌ام را به دست آورم. آمنه در پايان در حالي كه از گروه جويندگان عاطفه روزنامه و مردم نيكوكار كشور براي چندمين بار قدرداني مي‌كرد، گفت: در اين مدت خيلي‌ ها به من وعده كمك دادند اما افسوس كه حرف‌هاي احساسي‌شان فقط در حد يك قول و وعده عمل نشده باقي ماند اما مردم بي‌ادعاي كشورم تنها حاميان واقعي‌‌ام بودند و دستم را در سخت‌ترين شرايط گرفتند. من هم تا آخر عمر مديون محبت‌هايشان هستم.

Leave a Reply

